Навчаємося дистанційно. На час продовжених канікул у Донецькій області розроблена продуктивна модель самостійної роботи школярів. Управлінням освіти Донецької облдержадміністрації й обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти оперативно розроблені варіанти залучення учнів у педагогічний процес через самоосвітню діяльність. Проект підтримали журналісти державної телерадіокомпанії на чолі з генеральним директором А.С. Башуном. З першого дня вимушених канікул двічі в день з 8.20 до 8.50 і з 16.10 до 16.40 в ефірі 27 каналу йдуть «Відкриті уроки», які дають педагоги вищих, загальноосвітніх навчальних закладів, методисти облІППО. У формат телеуроків включені тренінги «Який я учень», інтерактивні лекції, консультації, практичні вправи, інформаційні повідомлення. По завершенні продовженого канікулярного часу планується проведення зустрічі вчителів і учнів у відкритому телеефірі за результатами такої моделі підготовки до незалежного оцінювання. Ефективними є щоденні радіопрограми «Вчимося вдома», які йдуть з 10.10 до 11.00 на обласному радіо і на середніх частотах. Зміст програм різноманітний і розрахований на учнів основної і старшої школи. Радіокурс присвячено «Донеччинознавству» і включає лекції, діалоги, полілоги, монологи на теми географії, природи, історії, літератури, музичного мистецтва рідного краю, видатних діячів регіону. Наступний розділ радіопередач включає стилістику і культуру мови, розраховану на формування лексичного запасу. Це важливе питання не можна обійти стороною, оскільки проблема розвитку комунікативної компетенції, формування лексичного запасу і мовної палітри на сьогоднішній день одна з провідних у сучасній освітній парадигмі регіону, для якої характерні білінгвізм, плюрилінвізм, інтерференція української і російської мов, суржикові явища, зниження мовної культури. Прослухавши ці передачі, школярі і педагоги зможуть отримати відповіді на наступні питання: - поняття мовної культури; - чинники, які впливають на мовну культуру; - що таке «правильне мовлення» і «гарне мовлення»; - поняття «стилістична норма» і «стилістична помилка» тощо. Третій блок програм є циклом бесід для молодших школярів, які допоможуть дитяті зрозуміти себе і своє місце в житті, самоудосконалитися і вибрати правильну життєву дорогу. Бесіди морально-етичного характеру призначені для учнів 1-4 класів. Історико-правовий блок «Громадянське виховання школярів» розрахований на десятикласників, для яких спеціально спроектований урок на тему «Українська революція 1917-1920 рр. Гетьманат П. Скоропадського». Тренувальні вправи по розвитку навичок аудіювання і виконання тестових завдань призначені для школярів, які бажають поліпшити свої знання з іноземних мов. Європейські стандарти володіння мовними і мовленнєвими компетенціями передбачають рівні розвитку навиків А, В, С. Державна підсумкова атестація для випускників школи передбачає володіння мовою на рівні не менше В1+ і В2. Учням 7-11 класів будуть запропоновані для прослуховування тексти рівнів А2, В1 і В2. Кожен тест-пакет складається з п'яти текстів з набором різних видів тестових завдань. Учні прослуховують тексти, самостійно вибирають рівень, виконують тестові завдання. Ключі для самоперевірки учні зможуть знайти наступного дня на сайті Донецького облІППО http://ippo.dn.ua. На цьому ж сайті для учнів 1-6 класів пропонується модель для створення індивідуального мовного портфоліо, а також матеріали з усіх предметів для самостійної роботи школярів під час продовжених канікул. Завдання керівників освіти в містах і районах - чітко координувати роботу, бути сполучною ланкою між навчальними закладами й обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти, довести графік проведення телеуроків і радіопередач до відома всіх суб'єктів педагогічного процесу: адміністрації, учнів, учителів і батьків. На сайті інституту як зразок для міст і районів дані завдання і матеріали з усіх базових предметів для організації дистанційного навчання. Проводяться консультації з даного питання. |