Нова постанова Кабінету Міністрів України передбачає введення посади
асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним
навчанням Як повідомляє прес-служба Кабміну, розроблення нормативно-правового акта
зумовлено необхідністю уведення в загальноосвітніх навчальних закладах з
інклюзивним навчанням посади асистента вчителя. Таку посаду може
обіймати особа, яка має педагогічну освіту та пройшла курсову
перепідготовку щодо роботи в умовах інклюзії.
Основні завдання
асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним
навчанням полягають в адаптації змісту та методів навчання до
можливостей і потреб дитини з особливими освітніми потребами та
застосування під час уроку системи корекційних заходів, спрямованих на
опанування навчального матеріалу.
Асистент вчителя має разом з
учителем збагачувати навчальну програму та допомагати учням з
порушеннями психофізичного розвитку набувати знань, вмінь та навичок, що
будуть їм необхідні для повноцінного життя в класі, школі, суспільстві.
Окрім того, асистент вчителя має компенсувати труднощі дитини з
особливими освітніми потребами у засвоєнні навчальної програми та
забезпечити супровід такої дитини.
Постановою Кабміну також
забезпечуються конституційні права і державні гарантії педагогічним
працівникам, які працюватимуть у школах з інклюзивним навчанням на
посаді асистента вчителя, передбачені для педагогічних працівників, які
працюють з дітьми, які потребують корекції фізичного та/або розумового
розвитку.
Посада асистента вчителя у класі з інклюзивним
навчанням передбачена Порядком організації інклюзивного навчання у
загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженим постановою Кабінету
Міністрів України від 15 серпня 2011 року № 872;
Типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів,
затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 16.12.2010
року № 1205.
Зазначена постанова Уряду передбачає внесення змін до постанов Кабінету
Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346 та від 14 червня 2000 р. № 963. |