Тема: Склад чисел в межах першого десятка
Як зробити так, щоб навчання першокласників було цікавим і ефективним?Всім відомо, що дитину можна навчити тільки тоді, коли в неї буде бажання засвоювати знання. А бажання вчитись виникає лише тоді, коли вчитись цікаво. Тому вчитель повинен шукати методи й прийоми роботи з дітьми, які зроблять навчання цікавим, викличуть пізнавальний інтерес, інтелектуальну активність
Вивчення складу чисел у першокласників часто пов’язане з труднощами і оволодіння знаннями й мислительними операціями, не в усіх дітей однакова. Тому викладання цієї теми потребує диференційованого підходу. Як же допомогти всім учням вивчити склад чисел?
Практика переконує, що насамперед слід обов'язково враховувати тип пам'яті: зоровий, слуховий, моторний (руховий) і тактильний.
Зоровий — запам'ятовування через зоровий аналізатор;
слуховий — запам'ятовування за допомогою слуху;
моторний — запам'ятовування через рух кінцівок і органів мовлення;
тактильний — запам'ятовування і відтворення через дотик (шкіру).
Чому треба враховувати тип пам'яті? Можна навести безліч прикладів, коли деякі учні інколи безнадійно відстають у засвоєнні матеріалу і стають педагогічно запущеними. Так, учитель щоденно бачить, як під час закріплення вивченого частина учнів засвоюють матеріал, а інші — ніби нічого не чули. І тут починаються нарікання класовода на неуважність, розсіяність учня. Але ж це не так! Учень хоче зрозуміти, але не може через те, що у нього інший тип пам'яті, наприклад, зоровий. І яким би уважним він не був під час сприймання, як би не напружував свою волю, але сприйняти матеріал належним чином на слух він навряд чи зможе.
Тому, враховуючи типии пам'яті кожного учня, учителеві необхідно диференціювати дидактичні впливи. Це зовсім не просто, але цілком можливо. Сьогодні я пропоную вам сааме такі конкретні приклади коли вчитель, опираючись на різні типии пам'яті, поступово формує у дітей абстрактнее мислення. Я продемонструю різноманітні вправи на закріплення складу числа, які активізують всі перелічені аналізатори. |