ІІ. Тестові завдання на встановлення відповідності
До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.
1. Установіть відповідність між групою лексики та словом, яке до неї належить.
1) Загальновживана лексика;
2) власне українська лексика;
3) діалектизми;
4) термінологічна лексика;
5) неологізми.
А) Лелека;
Б) гіпербола;
В) боцян;
Г) ранок;
Ґ) комівояжер;
Д) рать.
2. Установіть відповідність між групами лексики та прикладами до неї.
1) Діалектизми;
2) неологізми;
3) загальновживана лексика;
4) термінологічна лексика;
5) власне українська лексика.
А) Кібернетика;
Б) жаровня;
В) мультимедіа;
Г) щодня;
Ґ) серце;
Д) перст.
3. Установіть відповідність між групою слів за значенням та їх вираженням.
1) Синоніми;
2) антоніми;
3) діалектизми;
4) фразеологізм;
5) омофони.
А) Прут, прут;
Б) плай, ватра;
В) взяти ноги в руки;
Г) безкраїй, безмежний;
Ґ) реготати – ревіти;
Д) пролісок, бузок.
4. Установіть відповідність між тропами та прикладами до них.
1) порівняння;
2) метафора;
3) метонімія;
4) синекдоха;
5) епітет.
А) косарі пливуть юрбою;
Б) поїхав заробити копійку;
В) прочитала Кобилянську;
Г) гарна, як квіточка в лузі;
Ґ) хмаринка плаче;
Д) лагідний погляд.
5.Установіть відповідність між тропами та прикладами до них.
1) Персоніфікація;
2) гіпербола;
3) літота;
4) уособлення;
5) епітет (постійний).
А) Затривожився ліс;
Б) веселий, як сонечко;
В) зелене листя;
Г) квіти шепочуться;
Ґ) малесенький Котигорошко;
Д) рот завбільшки з арку.
6. Установіть відповідність між джерелом походження фразеологізму та прикладом до нього.
1) Народне джерело;
2) античне походження;
3) біблійне походження;
4) прислів’я;
5) професійно-технічні вислови.
А) Абсолютний нуль.
Б) Содом і Гомора.
В) На рушничок стати.
Г) Ні словом сказати ні пером описати.
Ґ) Ганнібалова клятва.
Д) Очі дружби рідко помиляються (Ф.-М.Вольтер).
7. Установіть відповідність між джерелом походження фразеологізму та прикладом до нього.
1) Народне джерело;
2) античне походження;
3) біблійне походження;
4) приказка;
5) професійно-технічні вислови.
А) Дати гарбуза;
Б) слуга Мельпомени;
В) блудний син;
Г) лакмусовий папірець;
Ґ) берегиня українського енергоринку;
Д) як Пилип з конопель.
8.Установіть відповідність між парами слів (сполучень слів) та їх характеристикою.
1) Ефектний – ефективний;
2) під носом – за тридев’ять земель;
3) три (дієслово) – три (числівник);
4) запас біди не чинить – з прибутку голова не болить;
5) Пертів батіг – петрів батіг.
А) Фразеологізми-синоніми;
Б) пароніми;
В) фразеологізми-антоніми;
Г) омографи;
Ґ) омоформи;
Д) омофони. |