І.Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді 1. Завершіть подане твердження. Лексикологія – це розділ мовознавчої науки, який вивчає ... а) стійкі одиниці мови; б) особливості слововживання; в) правильну вимову слів; г) лексичне значення і вживання слів; ґ) правильне написання слів. 2. Укажіть, на які групи поділяється лексика української мови за походженням: а) загальновживана, запозичена, спільнослов’янська; б) діалектизми, історизми, неологізми; в) спільнослов’янська, власне українська, запозичена; г) загальновживана, неологізми, термінологічна; ґ) спільнослов’янська, архаїзми, жаргонізми. 3. Завершіть подане твердження. Лексика української мови за активністю чи пасивністю використання поділяється на… а) загальновживану, спільнослов’янську, термінологічну; б) діалектизми, історизми, архаїзми; в) власне українську, запозичену, стилістично марковану; г) неологізми, історизми, архаїзми; ґ) спільнослов’янську, сленг, професіоналізми. 4. Визначте, на які групи поділяється лексика української мови за сферою вживання: а) власне українські та запозичені слова; б) спільнослов’янські слова та екзотизми; в) стилістично марковані слова та неологізми; г) загальновживані та стилістично марковані слова; ґ) історизми, архаїзми. 5. Укажіть, у яких стилях мовлення найбільше виявляють свої стилістичні можливості багатозначні слова: а) художньому та науковому; б) публіцистичному та конфесійному; в) художньому та публіцистичному; г) розмовному та епістолярному; ґ) науковому та розмовному. 6. Визначте, яка група лексики найчастіше є засобом створення колориту минулих епох: а) загальновживані слова; б) історизми та архаїзми; в) терміни та запозичені слова; г) діалектизми; ґ) фразеологізми. 7. Укажіть, до якої групи лексики належать слова плай, вивірка: а) загальновживані слова; б) терміни; в) жаргони; г) архаїзми; ґ) діалектизми. 8. Визначте рядок, у якому всі слова – стилістичні архаїзми: а) уста, шолом, управа, зіронька; б) десниця, перст, письмовець, возсіяти; в) причепуритися, ректи, обрій, путня; г) дружина, волхви, злато, сумніватися; ґ) кошовий, земство, бунчук, жаровня. 9. Укажіть рядок, у якому усі слова – професіоналізми: а) афікс, синтаксис, речення, постфікс, підсніжник; б) температура, дощить, прогноз, громовиця, осяйний; в) луг, бджілка, мед, пасічник, ультразвуковий; г) антитіло, ін’єкція, пацієнт, термометр, стерилізатор; ґ) кермо, гальма, пасажир, траса, рута-м’ята. 10. Визначте речення, у якому використано авторські неологізми. а) Плачу любові ціною свого життя – серце скапує в слово (Б.Харчук). б) І рухається день, як верств одвічний здвиг (М.Бажан). в) Там серце моє вознеслося в сліпучі верхів’я небес (Д.Павличко). г) Є люди, що мало чим цікавляться, я їх дрібнодухами, чи й зовсім пустодухами називаю (О.Гончар). ґ) І влягаються думи золотими томами, золоте німе захоплення, золота стеблина відданості (І.Драч). 11. Укажіть рядок, у якому не всі слова загальновживані: а) щодень, навчання, відпочинок, погода, квіти; б) порядок, квітує, працювати, батьки, тачка; в) любов, сердечний, їжа, дорога, друзі; г) перебудова, віддаль, далекосяжний, річка; ґ) надія, ледь-ледь, зустріч, пташка, Прут, промінь. 12. Укажіть, до якої групи лексики належать слова злиняти, на шару: а) загальновживані; б) терміни; в) жаргонізми; г) архаїзми; ґ) діалектизми.
Артур! Бачу, що ти навчився гарно списувати и тут, напевно, тобі немає рівних. Але треба думати самостійно!!! У тебе 6 помилок, які ти вдало списав у Тетяни ( Це завдання не зараховується. Даю змогу реабілітуватися. Тобі треба САМОСТІЙНО виправити помилки у цьому завданні та виконати ІНДИВІДУАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ! Невже так складно подумати самостійно??
1. Дати визначенняпоняттям: лексикологія,синоніми, епітет. 2. Виписати словаіншомовного походження. Мітинг,громада, гопак, пунш, біфштекс, будинок, академія, бібліотека, віхола, поні, сіяч, люстра, кучерявий, флейта. 3. Виписати слова, які відносяться до офіційно-діловоїлексики Заява,швендяти, місяць, реквізит, оголошення, вода, бубоніти, пищати, рішення, наказ, байдикувати, людина, куняти, сонце, скиглити, пріоритет, патякати, школа.
Тетяно! У тебе 6 помилок(( Для тебе, на жаль, це не дуже гарний результат!!! Щоб покращити його, пропоную тобі виконати індивідуальне завдання. Бажаю успіхів
Прочитати текст, виконати завдання до нього(1)Була пора, коли чигиринський сотник Богдан Хмельницький підняв повстання проти шляхтичів. (2) Він звільнив братів-українців, що стали рабами в неволі. (3) У кожної сотні був свій кобзар, який оспівував в думах битви козацького війська. (4) Кожної седмиці вони складали пісні. А Позначте речення із архаїзмами. Б Позначте речення із історизмами 22. (1) А я розважую на грами своє життя. (2) Не жду утіх - я тут, не в телемелодрамі. (3) А очі склять блискучі іномарки на цвинтарі, де тліють недогарки. (4) Хто вас тепер слухатиме, коли всі слухають свої мобільники? А Позначте речення із неологізмами Б Позначте речення із розмовною лексикою 23. (1) В минуле ми вертаємося в згадці, п'ємо його гірко-солодкий мед. (2) Бідний тоді їсть курку,як сам хворий або курка слаба. (3) У палаці грали в шахи мудрий шах і шахів брат. (4) Передалася радість журбі, скресла печаль полинова. (5) Люди разом з епохами приходять і відходять. (6) І їде Дон-Кіхот на Росінанті, за ним тюпачить Санчо на ослі. А Позначте речення із антонімічними парами. Б Позначте речення із синонімами В Позначте речення із омонімами
Аnna) Молодець, що перебуваючи на лікарняному, ти все одно не забуваєш робити завдання) ( На жаль, у тебе 7 помилок. Гадаю причина в тому, що ти пропустила декілька уроків. Перепиши конспект останнього уроку, вивчи. Впевнена, результат буде кращий! Бажаю успіхів! Не хворій!
Аня) Молодець! У тебе непоганий результат, всього 4 помилки. Повтори, що таке "жаргонізми" та "загальновживані слова" і результат буде кращий! Бажаю успіхів)