Сайт "SCHOOL-LAND-UA" лауреат VIII Всеукраїнського конкурсу MICROSOFT - 2011 "Вчитель-новатор"

               Освіта + Web

Середа, 18.12.2024, 10:08
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту

Категорії розділу
Досягнення учнів [16]
Мала Академія Наук [5]
Internet-проекти, конкурси [17]
Самоосвіта на період карантину та зимових канікул [76]
Вивчаємо українську мову [48]
Комп'ютерна кафедра [65]
Вивчаємо English [0]
Study English [10]

Сайти випускників

Мир професій

Мир спорту

Мир авто

Мир музики

Таємниці історії

Foto щоденник

Синоптик


Карта

Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0

Форма входу

Головна » Творча лабораторія учня » Вивчаємо українську мову

10 клас Повторюємо частини мови
ТЕСТ № 1 

1. У котрому рядку всі прикметники якісні ?

А  Золотий перстень. Братова. Денний. Дерев’яний.

Б  Білий. Твердий. Дзвінкий. Рішучий.

В  Вечірній.  Веселий. Блідий. Чистий.

2. У котрому рядку всі прикметники якісні ?

А  Кмітливий. Добрий. Яскравий. Дрібний.

Б  Заячий. Золоті руки. Духмяний. Зимовий.

В  Книжковий. Молочна каша. Широкий. Світлий.

3. У котрому рядку всі прикметники якісні ?

А  Червоний. Солов’їний. Молодий. Холодний.

Б  Поганий. Читальний. Щоденний. Русявий.

В  Глибокий. Широкий. Теплий. Тонкий.

4. У котрому рядку всі прикметники відносні ?

А  Новий будинок. Кисле молоко. Офіцерський загін.

Б  Осінній день. Золотий перстень. Заяча шапка.

В  Ведмежа послуга. Літня спека. Соколине око.

5. У котрому рядку всі прикметники відносні ?

А  Солов’їний голос. Національний костюм. Мідний казан.

Б  Батькова порада. Материні руки. Золота осінь.

В  Щаслива пора. Лисяча нора. Погідне небо.

6. У котрому рядку всі прикметники відносні ?

А  Кам’яні сходи. Золоте серце. Вишнева гілка.

Б  Східний вітер. Металеві слова. Поганий настрій.

В  Степовий вітер. Шкільна перерва. Дерев’яна лава.

7. У котрому рядку всі прикметники присвійні ?

А  Піщаний кар’єр. Срібний дзвін. Довгий коридор.

Б  Наталчині речі. Франкова поезія. Дідусева машина.

В  Світова війна. Солом’яна стріха. Дорогий подарунок.

8. У котрому рядку всі прикметники присвійні ?

А  Курячий дзьоб. Петрусів зошит. Лисяча нора.

Б  Військові маневри. Широкий степ. Лівий берег.

В  Квадратний стіл. Золота душа. Українська мова.

9. У котрому рядку всі прикметники присвійні ?

А  Сьогоднішній випадок. Короткий час. Олексіїв щоденник.

Б  Дамоклів меч. Сестрин голос. Овечий хвіст.

В  Осінній день. Милий погляд. Тривожний час.

10. У котрому рядку подано правильні форми вищого і найвищого ступенів порівняння прикметників ?

А  Світло-синій. Ближчий. Коротший.

Б  Менш досвідчений. Дорожчий. Найбільш відомий.

В  Гостріший. Чорнявіший. Сліпіший.

11. У котрому рядку подано правильні форми вищого і найвищого ступенів порівняння прикметників ?

А  Золоті ший. Самий старанний. Менш вдалий.

Б  Солодший. Якнайкращий. Прудкіший.

В  Гірший. Найщасливіший. Більш босий.

12. У котрому рядку подано правильні форми вищого і найвищого ступенів порівняння прикметників ?

А  Найбільш вдалий. Бадьоріший. Менш вродливий.

Б  Освіченіший. Сама порядна. Твердіший.

В  Наймиліший. Самий короткий. Важчий. 

ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ

1.       Провідміняйте в чоловічому й жіночому родах та в множині прикметники                                                                                                                                                гарячий  і  давній, дружний (згуртований)  і  дружній (доброзичливий). Виділіть закінчення.

2.       Словосполучення запишіть у дві колонки: 1) з вставленою буквою И; 2) з вставленою буквою І.                                                                                                                      

       КЛЮЧ. У кожному першому слові підкресліть другу від початку букву. З цих букв прочитаєте вислів В.Сосюри.                                                                                                                                                                                            

Джерельн..й воді, тих.. ночі, струнк..х юнаків, Степанов.. зошити, чітк..ми розпорядженнями, глух..й кут, сторонн..м людям, тьмян..ми очима, скрипуч..м голосом, тягуч..й думці, широк..х степів, рівненьк.. стежки, свіж..ми слідами, спостережлив..м оком, якнайширш.. зв’язки, братов..м дітям, дрімуч.. ліси, найкращ..ми побажаннями, зцілющ..м словом, найкращ.. люди, дідов..х казок, Остапов.. книжки, найнижч.. береги.

3.       Від поданих прикметників утворіть просту та складену форми вищого та найвищого ступенів.                                                                                                                 

Молодий, щирий, товстий, гарний, поганий, дорогий, вузький, солодкий.

4.       Перекладіть на українську мову. Порівняйте правопис вищого ступеня порівняння прикметників у російській і українській мовах.                                                                                                                                                     

Чем более понятно произведение искусства, тем оно выше. Искусство тем более общедоступно, чем оно проще, кратче и потому яснее передает чувство. Митроша был моложе сестры на два года. В детстве горячее солнце, гуще трава, обильнее дожди, темнее небо и смертельно интересен каждый человек.

5.       Перепишіть словосполучення. Визначте розряд за значенням прикметників.                                                                                                                                        

      Дерев’яний стіл – дерев’яне обличчя, материнська ласка – материна хустка, ведмежий барліг – ведмежа послуга, чиста блакить – чиста совість, качиний ніс – качиний пух, залізна воля – залізна ручка, заячий хвіст – заяча душа, рожева мрія – рожева квітка, тепла усмішка – тепла погода, батькове майно – батьківське слово, сердечний біль – сердечна людина.

6. Утворіть від поданих іменників прикметники і запишіть. Виділіть у них словотворчі суфікси.                                            

        А) Волгоград, Кривий Ріг, Красний Луч, Біла Церква, Гадяч, Буг, Париж, Владивосток, Воронеж, Барановичі, Західна Європа.

        Б) Гуаш, куля, гай, стиль, взуття, корінь, річ, рій, тінь, вишня, сніг, край, плющ, сланець.                                              

        В) День, сон, гречка, глина, сіни, літо, корінь, сукно, льон, олово.

7. Утворіть і запишіть присвійні прикметники від поданих іменників. Поясніть зміни, які при цьому відбуваються.  З трьома прикметниками складіть речення.                                                                                                                                                                                        

         Тітка, Ольга, іволга, Зінька, Марічка, свекруха, соловей, дочка, брат, Галинка, Матвій, вовк, заєць.

8. Замініть виділені словосполучення прикметником і запишіть. Поясніть орфограми в прикметниках.                                                           

      Ліс, яким не можна пройти. Армія, яку не можна перемогти. Двері, що ведуть на балкон. Погода восени. Твір, який ні з чим зрівняти. Завдання, яке неможливо здійснити. Книжка, яку до кінця не дочитали. Людина, яка не втомлюється. 

9. Згрупуйте подані слова, записавши у першу колонку прикметники, які пишуться разом, а в другу – прикметники, які пишуться через дефіс. Поясніть орфограму.                                                                                           

      Народно\визвольний, сімдесяти\річний, загально\державний, віце\президентський, військово\морський, важко\хворий, право\бережний, червоно\гарячий, молочно\білий, історико\культурний, сліпо\глухо\німий, червоно\зелено\синій, дерево\обробний, столярно\механічний, лісо\степовий, електронно\обчислювальний, м'ясо\молочний, південно\східний, 80\річний, червоно\гарячий.

10.  Спишіть речення, розкриваючи дужки. Випишіть три прикметники, розберіть їх морфологічно.                                 

      Гай був (не) старий, затишний. Це (не) глибоке озеро дуже мальовниче. Від подорожі залишилися аж ніяк (не) приємні спогади. Питай (не) старого, а бувалого. Дорога (не) широка, але в доброму стані. Чоловік виявився ще зовсім (не) старий. Поле праці перед нами розстелилось (не) озоре.                                                               

 


Категорія: Вивчаємо українську мову | Додав: NatVik (19.03.2012)
Переглядів: 3714 | Рейтинг: 4.0/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Інтернет - безпека

Правова освіта

Наша бібліотека

Новини життя

Пошук

Форум-конференція
  • Твоє віртуальне життя (63)
  • Музыкальный форум. (83)
  • Журнал "Дніпро" запрошує літературні таланти! (28)
  • «100 человек, которые изменили ход истории» (114)
  • Державна атестація - 9 клас (56)
  • Твій вибір професії (102)

  • Друкувати сторінку


    1 вересня
    1 вересня
    1 вересня
    1 вересня
    1 вересня
    1 вересня
    Copyright MyCorp © 2024