Казка
Пригоди Ноут-бука
Комп’ютер та Інтернет – це наше життя і наша стихія… Нехай розповідатимуть про це комп’ютерні герої казки яку ми з нашим маленьким Тимуром, учнем другого класу, для вас придумали.
Час минає… Технології прогресують. 11 січня 2011 року в невеличкій школі міста Дружківка у класі з’явився новенький Ноут-бук на базі процесора Intel. Зовсім ще молоденький. Старим комп’ютерам стало заздрісно, що в класі з’явився Новенький. Але робити нічого, треба приймати цього розумного красеня. А він все питає та блимає своїм допитливим монітором. Поруч Новенький побачив стареньку маленьку Мишку та запитав:
- Скажіть шановна, будь ласка, а як тут у вас все було раніше? Старенька, добра вчителька всіх дітлахів, тихо почала розповідати…
- Все почалося з 2000 року, коли у школі з’явився комп’ютерний клас. Ще декілька років тому ніхто навіть не припускав, що діточки будуть черпати знання не тільки з паперових підручників, але й зі сріблястих компакт-дисків, а також із Великої Мережі Інтернет. Ми з діточками освоюємо нові комп'ютерні програми. Проводимо математичні експерименти з кожної досліджуваної теми. Творчий залік... учні подають свої творчі роботи «Презентації» з визначених тем. На екрані комп'ютера з'являються теореми і властивості, графіки функцій і поверхонь, історичні й авторські задачі. І кожна учнівська робота неповторна й унікальна за змістом, колірною гамою, технічним втіленням ідеї. Йде створення учнями «Віртуальної дитячої енциклопедії» яка є складовою частиною науково-методичного посібника "Використання комп'ютерних технологій при навчанні математики" переможця другого конкурсу Microsoft-Україна «Вчитель-новатор», м. Київ. Ось так!
Новенький Ноут-бук здивовано слухав розповідь і на моніторі написав: «Комп’ютер + математика + творчість = покращення якості навчального процесу».
Їх розмову почула брудненька Клава.
- Хоч мої клавіші і залипають вже трохи, але і я можу згадати, що тут діялось. К прикладу, мрія чи реальність Internet-олімпіади?! Мрія! Учні школи були учасниками Всеукраїнських Інтернет-олімпіад, Всеукраїнського чемпіонату комп’ютерних талантів «Золотий байт», II і III дистанційних евристичних олімпіад з математики і V Міжнародної метапредметної олімпіади і ще багатьох-багатьох! Розповім Вам про евристичні олімпіади. Завдання цих олімпіад є відкритими, тобто ніде, у жодній літературі неможливо знайти рішень, їх просто немає, а діти повинні зробити свої перші маленькі відкриття. Цитую фрагмент одного завдання (номінація «Дослідження», 10-11 клас): «Чи існує метапредметний зміст простору? Проведіть дослідження простору математичними методами». Класно?! У день проведення олімпіади в оргкомітет були відправлені 10 електронних листів, що містять 100 дитячих малюнків, графіків, діаграм. Результати олімпіад перевершили чекання: за підсумками трьох олімпіад – 9 призерів і 25 лауреатів. Проти кожного прізвища нашого переможця в Інтернеті на сайті дистанційної освіти «Eidos» ми бачили знайомі нам слова: школа 6, м. Дружківка, Донецька область, Україна. Ми були єдиними представники України у цих олімпіадах. Науково-методичний журнал «Відкритий урок» (м. Київ) опублікував результати і роботи наших учнів. «Лист Абелю» - робота Шаровар Олени - I місце. Це незвичайна новела з точним математичним і глибоким філософським змістом.
Новенькому нічого не залишалось, як мовчки здивовано блимати блискучим монітором зі словами: «Комп’ютер + Internet» плекає таланти!
- От я все дивлюся, - захрипів тут раптом старий Монітор. - Ви все не те говорите. Ось я пам’ятаю, що на сайті Міністерства Освіти України з'явилося запрошення взяти участь у Міжнародному проекті ЮНЕСКО «Це наш час». Учні вирішили: «Дерзнемо!». Дітей захопила ідея участі у формі «Об'єднати нації» - це 24 годинний Інтернет-марафон, коли потрібно відповісти аж на 256 питань школярів з інших країн світу, використовуючи будь-які джерела: електронні бібліотеки, пошукові системи Інтернет, енциклопедії і будь-яку наукову літературу. Попередньо діти повинні були скласти питання по Україні в номінаціях: історія, культура, суспільство, географія і спорт, причому на 2-х мовах (російський і англійський) і відправити в оргкомітет. До участі в проекті почали підключатися класи початкової і середньої ланки, обираючи форми участі: Урок про Час, Галерея Часу, дизайн-година, місцеві ініціативи. Результати: наша команда «Ренесанс» - дипломант Міжнародного проекту ЮНЕСКО «Це наш час». Роботи учнів розміщені на сайті Центральної Штаб-квартири проекту ЮНЕСКО в Голландії. У цьому Міжнародному Інтернет-проекті брали участь школярі з 72 країн світу. Україну представляли лише 3 школи: м.Київ, м.Одеса і м.Дружківка.
На моніторі Новенького заблискотіла фраза: Комп’ютер + Internet = розширення світогляду.
- Оце так пригоди! Ніколи не подумав би, що в такій маленькій школі такі дива можуть трапитися.
- Старенькі ми усі, допомога нам потрібна. Ти, Новенький, один не впораєшся у вирі їх ідей - пробурмотів скрипучий Принтер. - Група вчителів розробила у 2009 року проект «School-ua-XXI», який став фіналістом Всеукраїнського конкурсу проектів з використання персональних мобільних комп'ютерів учнів "1 учень-1 комп’ютер". Ось мріють навчати діточок на нетбуках учня Intel Classmate. Як? По-перше, створюється «Virtual-class» - це діточки з 1 по 4 клас категорійних сімей. Іноваційність моделі полягає у тому, що малюків «Virtual-class» будуть вчити учні дев’ятих класів на своїх уроках інформатики, які вчать інформатику з опередженням. Діти 5-6 класів будуть за допомогою нетбуків проводити дослідницьку роботу з математики та української мови й літератури, трудового навчання, космічного моделювання (на базі станції юних техніків) під керівництвом учителів, використовуючи матеріали Інтернет. Також планують проведення соціально-психологічного моніторингу, роботи з діагностичними, повчальними, тестувальними програмами. А у 2 класі діточок будемо навчати малювати, рахувати, вивчати іноземну мову.
- Ця мрія повинна обов’язково здійснитися. Найальтруістичніший проект, чудові ідеї, креативний підхід - почав Сканер.
- Та це ще що?!! – ожививсь подряпаний часом Модем. – Розповім про освітній шкільний сайт School-land-ua, створений за моєю допомогою, на основі платформи web 2.0. Тому у школі впроваджується формула освіти майбутнього: Освіта 2.0 = Освіта + Web 2.0. Зміст освіти-XXI формується учнями та учителями тут. Web 2.0 - це така технологія яка дозволяє реалізувати унікальність і творчість дітлахів і дорослих. Меню сайту: методична лабораторія учителя, творча лабораторія учня, віртуальна дитяча енциклопедія, що містить творчі та дослідницькі роботи учнів. У розділі «Вивчаємо українську мову» учні реалізують свою навчальну діяльність у творчості. А також форум-конференції: «Твій вибір професії», «100 людей, які змінили хід історії», «Зовнішнє незалежне оцінювання» та інші. Цікаво? Тоді заходьте на сайт http://school6.at.ua/ Ласкаво просимо! Я швидко-швидко відкрию вам сторінку Інтернету.
Та не встиг він договорити, як до класу влетіла ціла ватага діточок. Вони побачили новий Ноут-бук та оточили його зі всіх боків:
- Диви, хто тут?!
- Який гарненький!! Вау!! – гомоніли дітлахи.
- А ну-ка, я спробую на ньому пограти!
- Ні, я перший!!!
Діти почали сперечатися. Та раптом один хлопець промовив:
- Хлопці! Та що ж ми робимо?! Ми так всі пересваримося. Кожний хоче першим познайомитися з Новеньким. І ми сподіватимемося, що в майбутньому у кожного з нас буде такий новенький друг. А зараз давайте просто згадаємо нашу лічилку: Раз, два – ноутбук, три, чотири – ноутбуки, п'ять, шість, сім – мріємо усі; сім, вісім, чотирнадцять – мрії наші чарівно здійсняться!
|