11 серпня 2011 року відбулась нарада-семінар «Про порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» з метою обговорення проблемних аспектів щодо впровадження інклюзивного навчання у школах. Начальник відділу освіти осіб з особливими освітніми потребами Віра Шинкаренко ознайомила учасників із напрямами діяльності Міністерства щодо впровадження інклюзивного навчання з метою забезпечення прав дітей-інвалідів на отримання якісної освіти. Основний акцент зроблено на необхідності спільної діяльності науковців, практиків, представників органів управління освітою з питань системного науково-методичного забезпечення інклюзивної освіти.
З проблемними аспектами на шляху впровадження інклюзивного навчання ознайомила учасників наради Галина Несен, начальник відділення змісту колекційної та інклюзивної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти. «Одним із проблемних питань є відсутність досвіду у педагогів щодо організації роботи з дітьми в умовах інклюзії, недостатність забезпечення спеціальними підручниками, у тому числі й шрифтом Брайля, у загальноосвітніх навчальних закладах, що зумовлено недостатнім фінансування. Важливою проблемою, яка потребує першочергового вирішення, є перепідготовка фахівців для роботи з дітьми в умовах інклюзії», - зазначила вона. Про перші результати моніторингового дослідження стану інклюзивної освіти розповіла Олена Патрикеєва, начальник відділення моніторингових досліджень освітньої галузі Інституту інноваційних технологій і змісту освіти. За її словами, дослідження показало, що значно зросла зацікавленість батьків, громадськості до процесу впровадження інклюзивного навчання. «Потребує зміни думка деяких педагогів щодо впровадження інклюзивного навчання, що пояснюється здебільшого відсутністю знань, досвіду з зазначеного питання», - сказала Олена Патрикеєва. В обговоренні питань щодо начально-методичного забезпечення інклюзивного навчання, також, взяли участь науковці Іван Єрмаков, Галина Уманець та інші.
За результатами наради розроблено методичні рекомендації. |