Нагадуємо, що 26 квітня 2020 року відзначається Міжнародний день пам’яті жертв радіаційних аварій і катастроф (Міжнародний день пам’яті про Чорнобильську катастрофу).
Правові підстави:
- Резолюція Генеральної Асамблеї ООН від 8 грудня 2016 року A/RES/71/125 (https://undocs.org/A/RES/71/125), згідно з якою з метою підвищення обізнаності суспільства про довгострокові наслідки техногенної катастрофи, що відбулася 26 квітня 1986 року, встановлено День пам’яті про катастрофу на Чорнобильській АЕС;
- Указ Президії Верховної Ради Української РСР від 29 березня 1990 року № 8985-XI «Про оголошення дня 26 квітня "Днем чорнобильської трагедії"» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/8985-11 ), де зазначено важливість увічнення в пам'яті народу трагічних подій, пов'язаних з аварією на Чорнобильській АЕС для згуртування суспільства на боротьбу за екологічну безпеку, оздоровлення навколишнього середовища.
Рекомендуємо 24, 27 квітня 2020 року провести такі заходи до Міжнародного дня пам’яті про Чорнобильську катастрофу в дистанційному форматі:
Проведення тематичних дистанційних уроків або інформаційних повідомлень під час дистанційних уроків за курсами:
«Я досліджую світ», «Я у світі» (початкова школа);
«Природознавство» (5-й клас), «Вступ до історії» (5-й клас); «Біологія» (6-9 класи), «Фізика» (9-й клас);
«Історія України» (11-й клас), «Громадянська освіта» (10-й клас), «Біологія і екологія» (10-11 класи); «Фізика» (11 клас).
Розміщення на сайтах, блогах та інших онлайн-ресурсах закладів освіти інформаційних повідомлень про Міжнародний день пам’яті про Чорнобильську катастрофу.
Ініціювання комунікаційних кампаній у соціальних мережах з метою пропаганди екологічно безпечної поведінки.
За бажанням у соціальних мережах можна ініціювати розміщення текстів, мотиваторів (графічних цитат та зображень), відео або прямих трансляцій із хештегом #Чорнобиль34. Педагоги та здобувачі освіти створюють контент, який має переконати користувачів соціальних мереж у необхідності шанобливого ставлення до природи для запобігання техногенних катастроф, схожих на аварію на Чорнобильській АЕС (приклад мотиватора додається).
4.Проведення онлайн-конкурсів, вікторин, під час яких здобувачі освіти можуть підвищити рівень власної екологічної культури.
Також при підготовці заходів до Міжнародного дня пам’яті про Чорнобильську катастрофу у дистанційному форматі педагогічні працівники закладів освіти можуть користуватися:
-матеріали круглого столу «30-ті роковини Чорнобильської катастрофи», що проводився на базі Донецького ОБЛІППО у квітні 2016 року (http://dkrugl.blogspot.com/2016/04/blog-post_26.html );
- презентація «26 квітня – День Чорнобильської трагедії», розроблена працівниками Донецького ОБЛІППО
(https://drive.google.com/file/d/1VZvN4TyMlqZQmoQhyd-UbfbGMGbLUXq1/view?usp=sharing );
-документальний фільм «Чорнобиль. Точка часу» (UA: Перший, 2016 р.; https://www.youtube.com/watch?v=55ueObCiq-w ).
|