Сайт "SCHOOL-LAND-UA" лауреат VIII Всеукраїнського конкурсу MICROSOFT - 2011 "Вчитель-новатор"

               Освіта + Web

П`ятниця, 26.04.2024, 19:34
Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту

Категорії розділу
Всеукраїнська Інтернет-олімпіада [33]
У розділі зібрані матеріали X Всеукраїнської Інтернет-олімпіада - 2010: положення, умови, регістрація, завдання.
Міжнародний конкурс з інформатики "Бобер" [11]
Науково-методичні публікації [51]
Авторські сучасні творчі уроки [46]
Весела математика у малюків [6]
Віртуальна дитяча енциклопедія [202]
У цьому розділі зібрані творчі роботи учнів нашої школи з різних предметів
Методичні об'єднання учителів [646]
Кабінет управління [109]

Сайти випускників

Мир професій

Мир спорту

Мир авто

Мир музики

Таємниці історії

Foto щоденник

Синоптик


Карта

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Головна » Методична лабораторія учителя » Науково-методичні публікації

Сучасна виховна система як один із факторів формування компетентнісно спрямованої особистості
07.12.2009, 20:42
Робота презентована на Міжнародній конференції
«Компетентнісно орієнтована освіта: досвід, проблеми, перспективи»

05 – 06 листопада 2008 року, м. Донецьк, Україна
Автори: Боженко Наталя Володимирівна, Паніна Олена Вікторівна.
Кожна справа – творчо,
а інакше – навіщо?

Суть соціального замовлення суспільства школи ХХІ століття полягає у вихованні компетентнісно орієнтованої особистості, яка володіє не тільки певною сумою знань, умінь і навичок, а й здатна активно включитися в демократичні процеси, які відбуваються в нашій країні, стати учасником самоврядування народу. Одним із найважливіших факторів формування в учнів таких якостей є учнівське самоврядування (УС).
Розглядаючи УС як один із видів самоврядування народу, вважаємо його дієвим засобом підготовки підростаючого покоління до життя, праці, активної участі в загальнодержавних справах. Формування ініціативної, здатної приймати нестандартні рішення особистості не можливе без широкого залучення учнів до участі в управлінні шкільними справами через організацію колективної творчої діяльності.
Мета учнівського самоврядування:
· самопідготовка учня до майбутньої професійної діяльності;
· формування активної життєвої позиції, навичок в управлінні державними та суспільними справами, здатності ухвалювати рішення й нести за них відповідальність;
· пошук і організація ефективних форм самостійної роботи, ведення переговорів, управління людьми, гласність у роботі органів учнівського самоврядування через компетентнісно орієнтовану освіту
Завдання учнівського самоврядування:
· систематично навчати організаторській діяльності актив учнівського самоврядування, тактовно, дохідливо роз’яснювати учням їх посильну участь в управлінні навчально-виховним процесом;
· залучати учнів до роботи в органах учнівського самоврядування, штабах, секціях, постійних та тимчасових формуваннях брати участь у розв’язанні соціально-правових проблем учнівської молоді;
· організувати дозвілля та відпочинок членів УС, сприяти формуванню здорового способу життя в освітній установі;
· сприяти працевлаштуванню учнів; · організувати індивідуальні та групові змагання, підводити підсумки та нагороджувати переможців.
Функції самоврядування:
· формування в учнів національної свідомості, самосвідомості, політичної культури, дисциплінованості, почуття гордості за свій народ і почуття господаря держави, формування громадської думки, стимулювання до позиційних ідейно-моральних учинків;
· створення «мажорного тону» в колективі, передача традицій і позитивного досвіду новому поповненню вихованців, розв’язання конфліктних ситуацій;
· залучення до обговорення й прийняття рішень, складання планів, розподілу доручень, обліку та контролю організаторської діяльності, аналізу роботи колективу.
Цінність виховної системи демократичної школи полягає в тому, що учні глибоко, всебічно проникають у сутність своїх прав та обов’язків. Відповідальні справи керівництва всім життям школи доручається спочатку частині активу, а потім, поступово, всьому учнівському колективу. Організація учнівського самоврядування в дитячому колективі надзвичайно складний і багатоплановий процес. Він вимагає від педагогічного колективу значних зусиль, єдності в цілях роботи.
Головні вимоги успішного розвитку учнівського самоврядування у нашій школі:
· зацікавленість у розвитку УС адміністрації, педагогічного колективу та більшості учнів;
· чіткий розподіл обов’язків між органами керівництва учнівським самоврядуванням;
· оптимальна структура УС із урахуванням специфіки школи; · організація системи змагань через органи УС, нагородження, заохочення переможців;
· гласність у роботі (стенди підсумків змагань, стінгазети, бюлетені). Отже, така організація роботи дає можливість активізувати діяльність школярів, залучати велике коло дітей, сприяти розвитку ініціативи, самодіяльності та творчості.

Із метою ефективності забезпечення умов діяльності організації учнівського самоврядування у нашій школі створено алгоритм методичної допомоги:
· Не командуй, а співпрацюй, враховуючи природне прагнення учнів до самостійності, незалежності, бажання проявити свою ініціативу та самодіяльність.
· Змінюй тактику самоуправління відповідно до рівня розвитку учнівського колективу.
· Розвивай демократію, самоврядування, громадську думку.
· Дотримуйся контролю, самоконтролю, корекції. I Навчайся терпляче ставитись до недоліків інших, прощай їх нерозумні дії, нанесені образи.
· Розвивай власні здібності й таланти.
· Будь активним, бери безпосередню участь у комунарських зборах, вогниках.
· Координуй виховні впливи колективу.
· Не відмовляй у допомозі тому, хто її потребує.

 Постійний орган учнівського самоврядування в нашій школі – Мала Рада. Мета даного діючого органу: організовувати пізнавальну, практичну, розвиваючу, соціально-громадську діяльність дітей; брати активну участь у процесі виховання здорової всебічно розвиненої особистості дитини; створювати умови для одержання додаткових інформаційних, практичних, суспільних знань дітьми; залучувати до програмних справ дітей різних соціальних шарів населення. Під керівництвом Малої Ради в системі самоврядування співпрацюють ради дитячої організації «КІМ» (5-8 класи-загони), об'єднання старшокласників «Лідер» (9-11 класи), командирів школи (5-11 класи). Такий підхід до формування сучасної виховної системи нашої школи був вироблений поступово, враховуючи власний досвід учнівської самоорганізації.
Подібний спосіб формування учнівської Малої Ради тісно пов'язаний із роботою прес-центру, який відповідає за інформаційну забезпеченість усіх об’єктів самоврядування. Мета Ради Д/О «КІМ» - створити умови для гармонійного формування творчої особистості кожного члена (комунара) організації з активною життєвою позицією в суспільстві. До Ради Д/О «КІМ» входять представники кожного класу-загону залежно від напрямку роботи. Мета Ради об'єднання старшокласників «Лідер»: формувати активну громадську позицію, соціальну компетентність учнів; розвивати організаторські та творчі здібності дітей; створювати умови для всебічного розвитку компетентнісно орієнтованої особистості школяра; реалізовувати принципи довіри й відповідальності; стимулювати творчі здібності та інтелектуальні можливості старшокласників; задовольняти потреби в самореалізації, професійному самовизначенні підлітків.
Мета Ради командирів: привчати школярів до самоорганізації, самоконтролю власних дій, учинків; тактично координувати діяльність секцій; виробляти певні правила поведінки учнів, захищати їх права та гідність; організовувати контроль за чергуванням по школі; здійснювати систематичний облік відвідування навчальних занять; сприяти розширенню учнівського кругозору; заохочувати старшокласників до наукової діяльності (робота в МАН); допомагати учням у підготовці до олімпіад, конкурсів, предметних вечорів, тижнів. Одним із органів системи самоврядування демократичної школи ХХІ століття є прес-центр. Це координуючий інформаційний центр, мета якого полягає у правдивому висвітлюванні подій класу, школи. Основні форми роботи прес-центру: шкільна комунарська газета (вона відтворює проблеми, досягнення, свята, будні. Може бути тематичною, клубною, сатиричною); прес-бюлетень (терміновий випуск міні-газети підсумкового змісту. Використовується на зборах, змаганнях, конкурсах, фестивалях як засіб інформації з висновками, фактами, аналізом); фото-, кіногазета (носить характер звіту про конкурси, свята, фестивалі, спортивні заходи; газета-календар (розповідає про події, які сталися на тижні. Її зміст змінюється кожний день. За оперативністю нагадує «Блискавку»; рекламний вісник (вражаюча інформація про проведення незвичайних конкурсів, екологічних акцій, об’єднань).
Значну роль у системі виховання школярів відводимо спільним діям навчального закладу та сім’ї, ефективність яких залежить від особливостей організації роботи з батьками. Головними завданнями роботи сучасної школи відкритих можливостей із сім’єю є: пропаганда педагогічних знань із метою підвищення грамотності; організація заходів, спрямованих на оволодіння батьками системою самоврядування та змістом роботи шкільного «трикутника»: учень - сім’я - школа.
Стратегія взаємодії шкільного «трикутника» проявляється в наступному: різноманітні програми сумісної діяльності дітей та батьків; сімейні туристично - краєзнавчі та екскурсійні програми; система соціально – правових та методично – педагогічних знань для батьків (лекторії, практикуми); презентації досвіду сімейного виховання; традиційні благодійні концерти; зустрічі опікунів; сімейні клуби та майстерні.
Для ефективної діяльності сучасної виховної системи в демократичній школі створюються відповідні умови: долається формалізм у діяльності УС; залучаються члени самоврядування до процесу оновлення змісту діяльності школи; підбираються до органів самоврядування найавторитетніші лідери учнівського колективу; не нав’язується учням воля вчителів у справах, які є компетенцією самоврядування; здійснюється кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівському активу. УС у компетентнісно орієнтованій освіті є основою набуття учнями нашої школи навичок колективної управлінської діяльності незалежно від віку, оволодіння правилами колективного спілкування, культурою взаємин, розвитком творчих здібностей. Педагогічне керівництво визначає права та обов’язки школярів, розглядає колектив дорослих і дітей як єдине ціле.
Учнівське самоврядування очима дітей                    та учителів

   Девіз нашого співробітництва: разом плануємо, разом організовуємо, разом оцінюємо зроблене. Згуртованість нашого педагогічного колективу проявляється в однаковому підході до колективу учнів, побудованому на глибокій повазі до особистості та прагненні всіх працівників створити умови для виявлення творчої активності дітей, її розвиток.
Категорія: Науково-методичні публікації | Додав: Olga_Bratischenko
Переглядів: 5254 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Інтернет - безпека

Правова освіта

Наша бібліотека

Новини життя

Пошук

Форум-конференція
  • Твоє віртуальне життя (63)
  • Музыкальный форум. (83)
  • Журнал "Дніпро" запрошує літературні таланти! (28)
  • «100 человек, которые изменили ход истории» (114)
  • Державна атестація - 9 клас (56)
  • Твій вибір професії (102)

  • Друкувати сторінку


    1 вересня
    1 вересня
    1 вересня
    1 вересня
    1 вересня
    1 вересня
    Copyright MyCorp © 2024