Згідно з річним планом школи 21.12.18 відбулось засідання педагогічної ради за темою "Ефективне формування компетентності учнів як інтегрованого результату навчання в НУШ". У центрі теми – інтегроване тематично-проектне навчання. Саме поняття “інтеграція” – не нове. Ще до реформи вчителі-практики намагались поєднувати предмети. Інтеграція вимагає від вчителя більш глибинної підготовки до уроків. Приміщення для таких уроків має бути мобільним та технічно обладнаним. Постійно треба зосереджувати свою увагу на досягненні очікуваного результату, щоб не втратити основної ідей – “здобути нові знання”. Натомість міжпредметна інтеграція в початковій школі вирішує ряд проблем. Наприклад – дублювання навчального матеріалу на різних предметах, те, що “монологічні” предмети втрачають практичну ефективність. Інтеграція дає змогу дитині сприймати предмети і явища цілісно, різнобічно, системно та емоційно. Інтегрований курс поєднує такі освітні галузі: “Мовно-літературна”, “Математична”, “Природнича”, “Технологічна”, “Інформатична”, “Соціальна та здоров’язбережна”, “Громадянська та історична”, “Мистецька”. Протягом тижня учні 1 класу мають 14 годин інтегрованого курсу. Крім того, передбачені “уроки відпрацювання навчальних умінь” з математики й української мови та літератури (у 1 класі – Навчання грамоти). Окремо діти відвідують уроки англійської мови та фізкультури. Загальне тижневе навантаження – 23 години – не відрізняється від Типових навчальних планів, за якими навчають в інших класах. Основна навчальна одиниця – проектний день. Протягом двох-трьох тижнів діти разом з вчителем працюють над проектом – усе досліджують, спостерігають, вивчають. І врешті створюють спільний продукт у школі. Це може бути макет школи, побудований з ЛЕГО, власна книжечка, фотоколлаж або інсценізація уривку вивченого твору. Не тато з мамою вдома – а самостійно і разом, під керівництвом вчителя. Отже, всі присутні мали змогу прожити один день із життя першокласника НУШ.
![](/_nw/11/s37060316.jpg) |